De top 5 succesvolste merken van profvoetballers

Merken

Voetballers staan erom bekend dat zij een affiniteit met kleding en mode hebben. Elke voetballer probeert zijn eigen style te creëren en zich daarmee te onderscheiden. Sommige voetballers gaan zelfs een stap veder en richten hun eigen merk op. Op deze manier kunnen ze zichzelf altijd de style aanmeten die ze zelf willen. Tegelijkertijd hebben ze een onderneming waardoor ze na hun actieve carrière niet in het zogenoemde zwarte gat zullen vallen. Football-Lifestyle heeft een top 5 gemaakt van de meest succesvolle merken die zijn opgericht door  (oud) profvoetballers.

1. BALR.

BALR. is misschien wel het bekendste lifestyle merk wat opgericht is door profvoetballers. Demy de Zeeuw, Gregory van der Wiel en Eljero Elia staan met zijn drieën aan het begin van dit prachtige merk. Ondertussen is BALR. uitgegroeid tot een groot lifestyle merk en bieden ze naast kleding ook horloges, sieraden, parfum en nog veel meer aan. De naam BALR. is een term geworden binnen de voetbalwereld en menig voetbalfan identificeert zich dan ook graag met het merk.

demy-de-zeeuw-nep-producten-copycat

2. Monta Heritage

Edgar Davids is het boegbeeld en de creatieve leider van Monta Heritage. Onlangs kwam het merk nog met unisex schoenen op de markt. The Pitbull is sinds 2007 verbonden aan het merk. In het begin richtte Monta zich vooral op straatvoetbal scene, later werd dit uitgebreid naar casual kleding. Met de unisex schoenen is het merk weer een nieuwe weg ingeslagen en richt het zich nu ook op casual schoenen.

3. AB Lifestyle

Ab lifestyle is het merk van Alexander Büttner. De oud speler van Manchester United is twee jaar geleden begonnen met het merk. AB is een merk dat zich richt op streetwear kleding. Onder andere hoody’s, sweatpants, snapbacks en long-fit shirts maken onderdeel uit van het assortiment. Het is een stoer merk en lijkt steeds groter te worden. Wij zijn benieuwd of AB Lifestyle weet door te groeien tot een echt groot merk.

4. Cruyff sports

Johan Cruijff stond erom bekend dat hij commercieel was ingesteld. Mede door zijn schoonvader was de legendarische nummer 14 altijd bezig met commerciéle doeleinden. Sommige investeringen werkte niet, maar één die wel werkte was Cruyff sports. Het sportmerk richt zich op schoenen. Naast casual schoenen, zaalschoenen, heeft het merk ook voetbalschoenen. Johan zelf wist als één van de beste hoe hij zijn merk moest promoten en voetbalde geregeld op zijn eigen voetbalschoen. Een mooi merk en waardoor we nog steeds op Cruyffs kunnen voetballen! Daarnaast is het merk zich ook gaan richten op kleding en heeft het sinds een paar jaar een eigen kledinglijn. Vooral de polo’s met de legendarische nummer 14 karakteristieken zijn een must-have item voor elke voetbalfan!

5. Faced fashion

Faced is in 2016 opgericht door Daley Blind en zijn vrienden. Het is een sportief en stoer merk dat zich richt op casual ”streetwear” kleding. Net als AB Lifestyle verkoopt het merk snapbacks, long-fit shirts en mutsen. Het merk zit nog in haar beginfase en Football Lifestyle is dan ook benieuwd of het merk weet uit te groeien tot een groot merk. Aan de producten zal het in ieder geval niet liggen, want de lijn van Faced is stoer, sportief en strak. Daarnaast is de marketing geweldig, doordat grote namen uit de voetbalwereld, maar ook buiten de voetbalwereld, geregeld te zien zijn in kleding van Faced!

Webshop

Ontdek in onze Webshop de populairste streetwear merken onder de profvoetballers! Klik hier!


Webshop

– What Players Wear – 

Delen:
Tagged , , , , , , ,

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.