5 tips waardoor jij razend snel fit bent na de winterstop

FC Barcelona

Winterstop

De winterstop, het moment dat je eindelijk even geen verplichtingen hebt qua voetbal en dus laat je de trainingen even voor wat het is en ga je even paar weekjes genieten. Eindelijk kan je op de avond voor de wedstrijd, wanneer je vrienden normaal gesproken een biertje drinken, met ze mee de kroeg in en hoef je ook even niet op je voeding te letten. Ideaal, totdat het moment daar is en je weer moet beginnen met trainen. Want hoe word je weer zo snel mogelijk fit. Wij hebben een paar tips

voetbal-bier-wk
Nederlands elftal

5 tips om razend snel fit te worden

1. Interval trainingen

Ga individueel trainen en doe dan vooral interval trainingen. Dit is een training waar je gedurende de training afwisselt met tempo’s. Een mooi voorbeeld is bijvoorbeeld 8x 1 minuut een hoog tempo, met steeds 1 minuut “rust” in de vorm van dribbeling. Je zult de eerste paar trainingen kapot gaan, maar zult daarna wel merken dat dit de conditie is die je nodig hebt met voetbal.

2. Krachttraining

Ook krachttraining is een mooie training om snel fit te worden en je overtollige kilo’s kwijt raken. Effectief verbrand je tijdens een cardiotraining wel meer calorieën dan tijdens een krachttraining, maar overall verbrand je meer met krachttraining. Bij krachttraining is namelijk ook nog sprake van zogenaamde naverbranding wat zo’n 24 uur kan duren. Krachttraining zorgt ervoor dat je sterker wordt en spieren ontwikkeld. Voor de ontwikkeling van deze spieren is energie (=calorieën) nodig. Daarnaast verbrandt spierweefsel ook in rust calorieën, omdat je lichaam continue werkt om spiercellen te behouden.

cristiano-ronaldo-sprongkracht-voeding-en-fitnes

3. Eten en drinken

De winterstop is geweest en dus is het weer tijd om gezond te eten en te drinken. Laat de alcohol dus even staan en zorg ervoor dat je genoeg water drinkt. Daarnaast moet je goed op je voeding letten, omdat voeding jouw de energie geeft die je nodig hebt om jouw training maximaal uit te kunnen voeren.

4. Slaap

Ook je slaap is belangrijk. Wanneer je genoeg slaap hebt, heb je minder trek in zoete tussendoortjes en daarnaast heb je ook meer energie voor je trainingen. Ga dus lekker op tijd naar bed en zorg voor genoeg slaapuren.

5. Reëel

Als laatste punt is het belangrijk dat je reëel blijft. Ga niet opeens overdreven veel sporten of volledig anders eten. Je kan het proces namelijk niet nog meer versnellen. Het is helaas niet mogelijk om binnen een paar dagen weer topfit te zijn. Dus blijf reëel en geef jezelf de tijd om weer je oude vorm te pakken.

Sprongkracht

Een belangrijk aspect bij voetbal is natuurlijk sprongkracht. Wij gingen in gesprek met Voeding en Fitness om erachter te komen wat de beste manier is om je sprongkracht te trainen. Klik hier en train jouw sprongkracht optimaal!

Reviews & Trainingen

Benieuwd naar trainingen van de beste trainers te wereld, of producten die worden gebruikt in het profvoetbal om de prestaties te verbeteren? Klik hier voor een overzicht van de door ons geteste producten, maar ook handige trainingen en tips voor een optimaal resultaat op het veld!

Webshop

– What Players Wear – 

Delen:
Tagged