Dit is dé perfecte zomerstop met het oog op fitheid

Zomerstop

De zomerstop is in volle gang en voor sommige spelers onder ons nadert het einde van de zomerstop alweer. Het wordt dus weer zaak om aan de bak te gaan en ervoor te zorgen dat jij zo fit mogelijk aan de aftrap staat van de eerste training. Maar hoe moet je eigenlijk je zomerstop inrichten wanneer je fris en fruitig op de eerste training wilt verschijnen? Wij hebben het antwoord voor jou!

messi-beach-training

2 tot 3 weken rust

De geplande rustperiodes na een seizoenshelft zijn belangrijk. Minimaal 2-3 weken niet trainen zorgt ervoor dat je lichaam tot rust komt, pijntjes verdwijnen en dat je ook mentaal weer fit wordt. Je kunt je conditie wel op peil houden door aan andere sporten zoals hardlopen of fitness te doen.

Kracht

Na de rust periode begin je met de opbouwfase. Deeze fase duurt 2 weken. In deze fase doe je krachttraining en dan met name core stability oefeningen. Deze oefeningen doe je vrijwel allemaal op je lichaamsgewicht en zijn belangrijk om je lichaam weer sterker te maken. Klik hier en lees waarom core stability oefeningen zo belangrijk zijn. Denk hierbij aan planken, opdrukken, buikspier oefeningen en squads.

james rodriguez core stability

Cardio

De kracht trainingen combineer je met cardio, zodat je conditie ook geprikkeld wordt. De hardloopsessies zorgen in combinatie met de kracht trainingen ervoor dat de basis voor het nieuwe seizoen gelegd wordt.

Intervaltrainingen

Na de opbouwfase stap je over naar de volgende fase. Ook deze moet je volgen voor zo’n twee weken. Hoe dichter je bij de eerste training komt, des te meer je voetbal gerelateerd moet gaan trainen. Voetbal bestaat voornamelijk uit korte sprintjes. Dit train je door middel van intervaltrainingen. Je rent voor een bepaalde tijd, of afstand in een hoog tempo en wisselt dit af met periodes of afstanden in een lager tempo. Dit is een typische voetbal gerelateerde voetbal conditie training.

Eerste training

Wanneer je bovenstaande stappenplan goed volgt begin je dus met twee tot 3 weken rust, dan 2 weken opbouwfase en tot slot 2 weken intervaltrainingen. Een zomerstop duurt gemiddeld 6 weken en daarom is dit de perfecte manier om jouw optimaal voor te bereiden op de eerste training van het seizoen!

Reviews & Trainingen

Benieuwd naar andere voetbalproducten die wij hebben getest, of trainingen en tips die je voetbalprestaties ten goede komen? Klik hier en vind een overzicht van de door ons geteste producten, maar ook handige trainingen en tips voor een optimaal resultaat op het veld!

Body en Fit

Ben jij opzoek naar de juiste supplementen voor een snel herstel tijdens de rust, of juist naar supplementen die zorgen voor de perfecte voorbereiding? Dan ben je bij Body & Fit aan het juiste adres. Klik hier en ontdek het grootste online aanbod qua supplementen van Nederland!


Webshop

– What Players Wear – 

Delen:
Tagged