Top 5 belangrijkste vitamines & mineralen voor voetballers

FC Barcelona

Vitamines & mineralen

Vitamines en mineralen zijn altijd belangrijk en zorgen ervoor dat jij fit en gezond blijft. In tijden als deze, wanneer je gezondheid nog belangrijker is, is het binnen krijgen van deze vitamines voor voetballers nog belangrijker. Maar neem jij genoeg vitamines en mineralen tot je en hoe weet je dat? Dat is met het gebruik van supplementen heel eenvoudig en houdt je niet alleen gezond, maar ook fit!

vitamine-mineralen-voetballer

Fit & Gezond

Wanneer je gaat voetballen of sporten gebeurt er van alles in en met je lichaam. Je hartslag ligt hoger, je bloed stroomt sneller en je hersenen geven verschillende stoffen af. Dit alles gebeurt zodat de bewegingen goed verlopen die je uitvoert bij de sport. Om ervoor te zorgen dat dit proces goed gaat gedurende een inspanning is het van belang dat je lichaam gezond en fit is. Een gezond lichaam wordt gerealiseerd door middel van een gevarieerde voeding en voldoende vitamines en mineralen. Uiteraard hebben wij de vitamines en mineralen voor jou op een ruitjes gezet.

 Vitamine D

Vitamines D zorgen voor sterke botten en helpen daarnaast ook bij het juist functioneren van de spieren. Het belang van sterke botten is natuurlijk vanzelfsprekend. Daarnaast zijn sterke botten in combinatie met het juist functioneren van de spieren belangrijk voor ons voetballers.

Klik hier voor de meest gebruikte Vitamine D supplementen.

Vitamine C

Vitamine C zorgt ervoor dat jij elke dag energie hebt. Wanneer jouw vitamine c op pijl is, zul je snel na een intensieve training of wedstrijd je nauwelijks vermoeid voelen. Het is dus de vitamine welke ervoor zorgt dat jij elke training of wedstrijd alles kunt geven en daarnaast goed kunt blijven functioneren tijdens je dagelijkse werkzaamheden.

Klik hier voor de meest gebruikte Vitamine C supplementen.

B-vitamines

Wanneer wij het over de B vitamines hebben, hebben wij het over de B2, B3, B5, B6, B11 en B12. Deze vitamines zorgen ervoor dat jij je fit voelt. Ook ondersteunen deze vitamines je hart. Dit is voor ons voetballers uiteraard belangrijk, omdat gedurende een training of wedstrijd je hartslag omhoog gaat en je bloed sneller door je lichaam wordt gepompt. Dit blijft goed functioneren wanneer jij ervoor zorgt dat je b-vitamines op pijl zijn.

Klik hier voor de meest gebruikte b-vitamines.

Magnesium

Magnesium zorgt ervoor dat je spieren optimaal werken. Je lichaam maakt zelf geen magnesium aan. Daarom is het van groot belang dat je magnesium uit voeding of supplementen haalt. De Gezondheidsraad adviseert een hoeveelheid van 25g magnesium. Dit zit grotendeels in je botten en skeletspieren en mede door aanvulling via supplementen komt het ook in je spieren terecht. Het zorgt namelijk niet alleen voor een optimaal werking van de spieren, maar ook voor de vorming van de botten.

Klik hier voor de meest gebruikte magnesium supplementen.

IJzer

IJzer is van groot belang voor het zuurstoftransport in het lichaam. IJzer is namelijk een mineraal dat belangrijk is voor de vorming van hemoglobine. Hemoglobine is een onderdeel van de rode bloedcellen. De rode bloedcellen vervoeren de zuurstof is ons lichaam en dus belangrijk bij een inspanning. IJzer zit in eten, maar toch krijg je vaak te weinig ijzer binnen. Daarom is het belangrijk om je ijzer op pijl te houden in je lichaam door middel van tabletten. Dit zal ervoor zorgen dat jij sneller herstelt en voor een langere tijd intensief kan inspannen.

Klik hier voor de meest gebruikte ijzer tabletten.

Training tijdens de coronacrisis

Al deze vitamines en mineralen zorgen ervoor dat jij topfit bent en blijft. Daarnaast helpt het ook bij het fit worden en het functioneren in je dagelijkse leven. Nu de sportclubs en verenigingen gesloten zijn, moet je op een andere manier fit zien te blijven. Wij hebben 3 alternatieven voor jou onder elkaar gezet.

Klik hier en ontdek de 3 manieren hoe jij fit kunt blijven gedurende deze coronacrisis.

Nederlands elftal


Webshop

– What Players Wear – 

Delen:
Tagged , ,