Waarom elke voetballer core stability trainingen moet doen

Krachttraining

Het is tegenwoordig de normaalste zaak van de wereld dat profvoetballers naast hun veldtrainingen ook regelmatig de sportschool induiken voor een krachttraining. Het ontwikkelen van de spieren zorgt ervoor dat je sterker wordt, minder blessuregevoelig en dus beter kan presteren op het veld. Een belangrijke training in het krachthonk is de core stability trainingen. Deze trainingen zorgen voor meer kracht en stabiliteit van je rompspieren. Maar op welke manier train je deze het best?

james rodriguez core stability

Core

Je Core oftewel rompspieren zijn uiterst belangrijk voor een voetballer en dus ook om te trainen. Je rompspieren bestaan uit je buikspieren, onderrugspieren, middenrif en je spieren in je bekkenbodem. Deze spieren zijn zo belangrijk, omdat deze zorgen voor iedere beweging in je boven-en onderlichaam. Dit betekent dat zowel bij het sprinten, het springen als bij het schieten, je core enorm belangrijk is. Om bijvoorbeeld meer kracht te ontwikkelen in je spring- of sprongkracht zul je dus een goede basis moeten leggen in je romp. Dit kun je doen door regelmatig core stability trainingen te doen.

core stability trainingen

Core stability trainingen

Er zijn verschillende manieren om je rompspieren te trainen. Het mooiste is dat je de core stability trainingen kan uitvoeren zonder gewichten. Dit betekent dus dat je in principe niets nodig hebt en je dus altijd en overal jouw core stability training kan uitvoeren. De beste oefeningen zijn: Recht planken, zijwaarte plank, lunches en de superman. Mocht je wel gewichten en apparaten tot je beschikking hebt, dan kan je jouw core ook trainen door middel van bankdrukken, deadliften en squaten. Uiteindelijk zul je merken dat je sterker wordt op verschillende gebieden.

Jassen van topmerken shop je bij Score

Voordelen

De voordelen van core stability trainingen zijn er nogal wat. Daarom is het ook uiterst raadzaam om als voetballer deze training regelmatig uit te voeren. Denk hierbij 3 a 4 keer per week. Je zult je zelf onder andere verbeteren in onderstaande punten.

  • Een sterkere core/rompspieren
  • Sterker in duels
  • Betere balans en stabiliteit
  • Explosiever
  • Minder blessuregevoelig
  • Wendbaarder
  • Meer schotkracht
  • Veder ingooien

Reviews & Trainingen

Benieuwd naar andere voetbalproducten die wij hebben getest, of trainingen en tips die je voetbalprestaties ten goede komen? Klik hier vind je een overzicht van de door ons geteste producten, maar ook handige trainingen en tips voor een optimaal resultaat op het veld!

Body en Fit

Ben jij opzoek naar de juiste supplementen voor een snel herstel tijdens de rust, of juist naar supplementen die zorgen voor de perfecte voorbereiding? Dan ben je bij Body & Fit aan het juiste adres. Klik hier en ontdek het grootste online aanbod qua supplementen van Nederland!

 


Webshop

– What Players Wear – 

Delen:
Tagged , ,